Картини Шевченка __У Києві
1844. Папір, офорт. 17,6 х 25,7; 22,3 х ЗО; 36 х 44,3.
Ідея створення серії "Живописная Украйна" виникла у Тараса Шевченка підчас перебування 1843 року на Україні.
Пояснюючи свій залум, у листі до чернігівського цивільного губернатора П. І. Гессе від 1 жовтня 1844 року він писав: "...мне кажется, будь родина моя самая бедная, ничтожная на земле, и тогда бы она мне казалась краше Швейцарии и всех Италий. Те, которые видели однажды нашу краину, говорят, что желали бы жить и умереть на ее прекраснейших полях. Что же нам сказать, ее детям, должно любить и гордиться своею прекраснейшею матерью. Я, как член ее великого семейства, служу ей ежели не на существенную пользу, то, по крайней мере, на славу имени Украины". Альбом офортів, задуманий як періодичне художнє видання про історичне минуле, побут, звичаї народу та природу України, поєднувався з бажанням митця на виручені кошти викупити з кріпацтва своїх братів і сестер.
Він мав видаватися чотири рази на рік по три офорти з пояснювальними текстами. Однак вийшло лише два випуски (6 офортів) у одній паперовій папці-обкладинці: "У Києві", "Видубицький монастир", "Старости", "Судня рада", "Казка", "Дари в Чигрині 1649 року". Але і в такому скороченому варіанті "Живописная Украйна" стала визначним явищем в українській графіці, важливою віхою у поступі до реалізму й демократизму не тільки в Росії, айв усій Східній Європі й визначила Шевченку як художнику-реалісту провідне місце у мистецтві офорта. Серія розпочинається офортом "У Києві". Художник зосередив увагу на старій розлогій вербі, що схилилася над водою. За допомогою світлотіньового контрасту автор ліпить форму, творить єдине злагоджене художнє ціле.
Відчуття простору передано ритмічним чергуванням смужок світла від стовбурів дерев. Особливої життєвості надають офорту постать старця при дорозі, розміщені праворуч попарно постаті людей у трьох планах і пароплав, з труби якого клубочиться дим. Так узагальнивши відчуття літнього дня на Дніпрі, Тарас Шевченко створив опоетизований український краєвид. В колекції музею зберігаються підготовчий рисунок та етюд до офорта.
http://tarasshevchenko.at.ua/photo/u_kievi_1844/2-0-52
Тільки користувачі, що мають VIP-акаунт, можуть приховувати блок з рекламою або ж, тільки в альбомах тих користувачів, які придбали собі VIP-акаунт, ви можете приховати цей блок.
Коментарі
K-ATRIN
123.01.15, 13:34
Пояснюючи свій залум, у листі до чернігівського цивільного губернатора П. І. Гессе від 1 жовтня 1844 року він писав: "...мне кажется, будь родина моя самая бедная, ничтожная на земле, и тогда бы она мне казалась краше Швейцарии и всех Италий. Те, которые видели однажды нашу краину, говорят, что желали бы жить и умереть на ее прекраснейших полях. Что же нам сказать, ее детям, должно любить и гордиться своею прекраснейшею матерью. Я, как член ее великого семейства, служу ей ежели не на существенную пользу, то, по крайней мере, на славу имени Украины". Альбом офортів, задуманий як періодичне художнє видання про історичне минуле, побут, звичаї народу та природу України, поєднувався з бажанням митця на виручені кошти викупити з кріпацтва своїх братів і сестер.
K-ATRIN
223.01.15, 13:34Відповідь на 1 від K-ATRIN
Він мав видаватися чотири рази на рік по три офорти з пояснювальними текстами. Однак вийшло лише два випуски (6 офортів) у одній паперовій папці-обкладинці: "У Києві", "Видубицький монастир", "Старости", "Судня рада", "Казка", "Дари в Чигрині 1649 року". Але і в такому скороченому варіанті "Живописная Украйна" стала визначним явищем в українській графіці, важливою віхою у поступі до реалізму й демократизму не тільки в Росії, айв усій Східній Європі й визначила Шевченку як художнику-реалісту провідне місце у мистецтві офорта. Серія розпочинається офортом "У Києві". Художник зосередив увагу на старій розлогій вербі, що схилилася над водою. За допомогою світлотіньового контрасту автор ліпить форму, творить єдине злагоджене художнє ціле.
K-ATRIN
323.01.15, 13:35Відповідь на 2 від K-ATRIN
Відчуття простору передано ритмічним чергуванням смужок світла від стовбурів дерев. Особливої життєвості надають офорту постать старця при дорозі, розміщені праворуч попарно постаті людей у трьох планах і пароплав, з труби якого клубочиться дим. Так узагальнивши відчуття літнього дня на Дніпрі, Тарас Шевченко створив опоетизований український краєвид. В колекції музею зберігаються підготовчий рисунок та етюд до офорта.
http://tarasshevchenko.at.ua/photo/u_kievi_1844/2-0-52