Богоматір Одигітрія (Перивлепта) Волинська
 Перша половина XIV ст. Походить з Покровської церкви м. Луцьк Волинської області. Дошка липова з двох частин, ковчег, паволока, левкас, темпера, позолота. 85х48х2,5

Колекція ікон Національного художнього музею — одна з найвідоміших і найзначніших в Україні. Вона належить до рідкісних і унікальних зібрань, які достойно репрезентують український іконопис. / церковь, церква, икона, православие, християнство, українська ікона, український іконостас
Богоматір Одигітрія (Перивлепта) Волинська
Перша половина XIV ст. Походить з Покровської церкви м. Луцьк Волинської області. Дошка липова з двох частин, ковчег, паволока, левкас, темпера, позолота. 85х48х2,5

Колекція ікон Національного художнього музею — одна з найвідоміших і найзначніших в Україні. Вона належить до рідкісних і унікальних зібрань, які достойно репрезентують український іконопис.

Інформація

  • Канал: «Сделано руками» (20439 з 24784)
  • Папка: Український іконостас
  • Додана: 14.01.2015
  • Камера: Realview 0 1 1 1 ScanMate F14
  • Дата зйомки: 30 березня 2009, 16:19:36
Детальна інформація

Коментарі

113.01.15, 23:17

До волинського кола належить не менш досконала пам'ятка XIV століття «Богоматір Одигітрія», що умовно названа «Волинська», з Покровської церкви міста Луцька. Іконографічний тип Волинської Богоматері — Перивлепти (Прекрасної собою) є варіантом Одигітрії. Наслідуючи візантійський канон, іконописець надає Перивлепті дещо ліричного відтінку. В образі схиленої до немовляти Марії виявлено більше емоційного пориву і людяності, хоча вона зберігає строгу велич і урочисту піднесеність. Це найтрагічніший образ Богоматері в давньому українському іконописі. У скорботних, пройнятих смутком очах Марії з надзвичайною силою художнього лаконізму відтворено велику силу материнської любові і приреченості. Прекрасні витончені риси її обличчя сповнені внутрішньої духовної чистоти.

    213.01.15, 23:17Відповідь на 1 від K-ATRIN

    Досконалість форми, майстерність тонкого живопису, чарівність ясних і чистих кольорів і лінійних ритмів вказують на дотримання волинським майстром класичної традиції давнього мистецтва. (с)

    http://namu.kiev.ua/ua/about/collections/icon-painting/3.html