Колекція ікон Національного художнього музею — одна з найвідоміших і найзначніших в Україні. Вона належить до рідкісних і унікальних зібрань, які достойно репрезентують український іконопис.
Докладніше :: http://namu.kiev.ua/ua/about/collections/icon-painting/1.html
ДЕІСУС Деісус - (від грецького деисес - моління святих за людський рід) канонічна композиція іконопису, що включає Христа (в центрі) і звернених до нього в молитовних позах Богоматері та Іоанна Хрестителя (обов'язкові персонажі). Церковний сенс деісусного чину полягає в тому, що Ісус Христос сидить на престолі, готуючись судити людей за їх численні гріхи, а близькі благають його бути поблажливим і милосердним. Грецьке слово ДЕІСУС означає в перекладі з грецької Моління або Прохання.(с)
Вершиною українського бароко, кінцевим його акордом вважаються ікони з іконостасу Вознесенської церкви селища Березна на Чернігівщині, збудованої у 1760-х роках. Сама велична будова церкви з її багатоярусним іконостасом була видатною пам'яткою дерев'яної архітектури (1936 року її розібрали, тобто знищили; частину іконостасу було вивезено до Національного художнього музею України). Ажурне позолочене різьблення, мажорний багатобарвний живопис іконостасу становили цілісний ансамбль, що органічно вписувався у простір дерев'яного храму. Автором іконостасу був видатний майстер, який чудово володів мистецтвом монументальної побудови та декоративної орнаментики. Ім'я його не встановлено.
Є підстави вважати, що він був учнем та послідовником Василя Реклінського, творця кращих в Україні іконостасів другої третини XVIII століття.
Ікони «Деісус» та «Апостоли», що є частиною деісусного ряду, дають відчуття грандіозності всього іконостасу. За силою художнього лаконізму, епічного монументального узагальнення постатей ці композиції можуть витримати зіставлення з середньовічними мозаїками та фресками, але таке враження досягається вже іншими засобами живописної пластики. По суті, це кінцевий шлях іконописного догматизму, коли остаточно перемагає світське художнє мислення. Написані за новими живописними законами реальності, постаті апостолів не втратили величі та ідеалізації духовних якостей.
Бароко в цих композиціях ніби «заспокоюється», урівноважуються ритми, могутнє об'ємне ліплення форм відзначається соковитістю і енергією. З декоративної народної традиції бере художник натхнення і силу, збагачуючи композиції щедрою орнаментальністю, величними акордами кольору, незвичайного за насиченістю і красою. (с)
http://namu.kiev.ua/ua/about/collections/icon-painting/7.html
Тільки користувачі, що мають VIP-акаунт, можуть приховувати блок з рекламою або ж, тільки в альбомах тих користувачів, які придбали собі VIP-акаунт, ви можете приховати цей блок.
Коментарі
K-ATRIN
114.01.15, 00:41
ДЕІСУС Деісус - (від грецького деисес - моління святих за людський рід) канонічна композиція іконопису, що включає Христа (в центрі) і звернених до нього в молитовних позах Богоматері та Іоанна Хрестителя (обов'язкові персонажі). Церковний сенс деісусного чину полягає в тому, що Ісус Христос сидить на престолі, готуючись судити людей за їх численні гріхи, а близькі благають його бути поблажливим і милосердним. Грецьке слово ДЕІСУС означає в перекладі з грецької Моління або Прохання.(с)
K-ATRIN
214.01.15, 00:41Відповідь на 1 від K-ATRIN
Вершиною українського бароко, кінцевим його акордом вважаються ікони з іконостасу Вознесенської церкви селища Березна на Чернігівщині, збудованої у 1760-х роках. Сама велична будова церкви з її багатоярусним іконостасом була видатною пам'яткою дерев'яної архітектури (1936 року її розібрали, тобто знищили; частину іконостасу було вивезено до Національного художнього музею України). Ажурне позолочене різьблення, мажорний багатобарвний живопис іконостасу становили цілісний ансамбль, що органічно вписувався у простір дерев'яного храму. Автором іконостасу був видатний майстер, який чудово володів мистецтвом монументальної побудови та декоративної орнаментики. Ім'я його не встановлено.
K-ATRIN
314.01.15, 00:42Відповідь на 2 від K-ATRIN
Є підстави вважати, що він був учнем та послідовником Василя Реклінського, творця кращих в Україні іконостасів другої третини XVIII століття.
Ікони «Деісус» та «Апостоли», що є частиною деісусного ряду, дають відчуття грандіозності всього іконостасу. За силою художнього лаконізму, епічного монументального узагальнення постатей ці композиції можуть витримати зіставлення з середньовічними мозаїками та фресками, але таке враження досягається вже іншими засобами живописної пластики. По суті, це кінцевий шлях іконописного догматизму, коли остаточно перемагає світське художнє мислення. Написані за новими живописними законами реальності, постаті апостолів не втратили величі та ідеалізації духовних якостей.
K-ATRIN
414.01.15, 00:42Відповідь на 3 від K-ATRIN
Бароко в цих композиціях ніби «заспокоюється», урівноважуються ритми, могутнє об'ємне ліплення форм відзначається соковитістю і енергією. З декоративної народної традиції бере художник натхнення і силу, збагачуючи композиції щедрою орнаментальністю, величними акордами кольору, незвичайного за насиченістю і красою. (с)
http://namu.kiev.ua/ua/about/collections/icon-painting/7.html
Aleks*N
514.01.15, 09:19
K-ATRIN
614.01.15, 15:51Відповідь на 5 від Aleks*N
NINA -Р
714.01.15, 19:52
K-ATRIN
814.01.15, 20:53Відповідь на 7 від NINA -Р
ablets
915.01.15, 09:19
Хороший музей. Был в нем раза 2-3
K-ATRIN
1015.01.15, 13:41Відповідь на 9 від ablets
а я в Киеве только проездом два раза была Он у меня в наполеоновских планах